رونمایی از چهار دستاورد شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شركت ملی صنایع پتروشیمی، چهار طرح پژوهشی شامل دانش فنی ایرگانوكس، واحد تولید نیمه صنعتی كاتالیست­ های پلی­الفینی، بازیافت آمین، تولید مواد شیمیایی و محلول­ های خالص آزمایشگاهی در یكی از مراكز شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، این چهار طرح شامل واحد تولید نیمه صنعتی كاتالیست­ های پلی­ الفینی با ظرفیت 4.5 تن در سال است؛ این طرح در سال 1390 و توسط كارشناسان شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی مركز اراك، واحد نیمه صنعتی ساخت كاتالیست راه اندازی شد.

این واحد نیمه صنعتی به گونه ای طراحی و ساخته شده است كه با كمك آن می توان انواع كاتالیست های دیگر پلی­ الفینی را تولید كرد.

كسب دانش فنی تولید كاتالیست در مقیاس آزمایشگاهی از سوی پژوهندگان گروه پلیمر شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی مركز تهران، سپس مراحل بزرگ سازی مقیاس، مهندسی پایه و تفصیلی، ساخت و نصب تجهیزات، راه اندازی و تولید كاتالیست در مركز اراك انجام شده و امكان طراحی و ساخت واحد صنعتی آن از سوی كارشناسان شركت نیز میسر است.

یكی دیگر از این طرح ها كسب دانش فنی تولید ایرگانوكس است كه تولید این ماده در مقیاس آزمایشگاهی درمركز تهران باموفقیت انجام شده است، سپس پژوهندگان مركز اراك پس از طراحی واحد پایلوت در مقیاس 40 تن در سال و با استفاده از امكانات موجود، ساخت، نصب و اجرای پایلوت یادشده را انجام داده اند.

طرح سوم بازیافت متیل دی اتانول آمین است كه با توجه به مشكلات موجود در آمین در گردش واحدهای شیرین سازی پالایشگاه های گاز پارس جنوبی و با توجه به تخصص، تجارب، امكانات و تجهیزات پایلوتی پژوهش و فناوری مركز اراك در این زمینه، اجرای این پروژه به این مركز واگذار شد.

در این زمینه، پژوهندگان مركز اراك پس از استخراج فنی مشكلات، به بررسی آنالیزهای آزمایشگاهی پرداخته و روش ­های بهینه برای حذف آنها در مقیاس آزمایشگاهی را طراحی و اجرا كردند و پس از اخذ پاسخ مطلوب، فرآیند یادشده را به مقیاس پایلوت افزایش ظرفیت دادند و طراحی، ساخت، نصب و اجرای آن در مركز اراك انجام شد.

آخرین طرح نیز خودكفایی تولید مواد شیمیایی و محلول های خالص آزمایشگاهی است و این طرح در ادامه روند بومی سازی دانش فنی خالص سازی حلال های موردنیاز صنایع پتروشیمی، دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی و با تلاش محققان و كارشناسان آزمایشگاه تحقیقات و واحد مهندسی شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی مركز اراك، متانول خالص در پنج گرید مختلف در مقیاس نیمه صنعتی با موفقیت تولید شد.

اقتصام**9189**1561





:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 780
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: